Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In 1994 analyseerde Herman De Dijn de postmoderne tijd in zijn bekende boek Hoe overleven we de vrijheid? (vier herdrukken). Twintig jaar later gaat hij na hoe de post- of laatmoderne tijd intussen geëvolueerd is. De mentaliteitsverandering die twintig jaar geleden zichtbaar werd, maar die De Dijn toen niet voor zeker hield, heeft zich intussen helemaal doorgezet. De ideologie die intussen dominant is geworden in politiek en media, is die van de individuele zelfbeschikking, het daarmee samenhangende maatschappelijke ‘pluralisme' en een alomvattende beheersingsmentaliteit. Maar meer en meer worden de neveneffecten hiervan op mens en samenleving duidelijk en groeit het verzet. De Dijn analyseert de ideologie en haar neveneffecten in diverse terreinen, vooral zorg en onderwijs, en streeft daarbij naar objectiviteit, maar niet naar vrijblijvendheid; niet positie kiezen is geen optie. (flaptekst)
Political philosophy. Social philosophy --- Philosophy and psychology of culture --- Education and sociology --- Education--Sociologie --- Education--Sociology --- Educational sociology --- Enseignement et sociologie --- Enseignement et société --- Individualism --- Individualisme --- Maatschappij en onderwijs --- Onderwijs en maatschappij --- Onderwijs en sociologie --- Onderwijs--Sociologie --- Onderwijssociologie --- Problèmes sociaux dans l'éducation --- Social problems in education --- Sociale problemen in het onderwijs --- Society and education --- Sociologie [Onderwijs] --- Sociologie de l'éducation --- Sociologie et enseignement --- Sociologie van het onderwijs --- Sociology [Educational ] --- Sociology of education --- Société et enseignement --- # BIBC : Academic collection --- 37.001 --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Onderwijs --- 304.9 --- Filosofie van opvoeding en onderwijs --- Kritiek en projectie van de situatie in de maatschappij. --- Maatschappijkritiek --- Maatschappijkritiek. --- 37.001 Filosofie van opvoeding en onderwijs --- #gsdb5 --- Kritiek en projectie van de situatie in de maatschappij --- Culture --- Philosophy --- Education --- Filosofie --- Onderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|