Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Lezen moet altijd ergens plaatsvinden. Iedere lezer weet dat die plaats invloed heeft op je manier van lezen. Maar niet alleen de plaats of de omgeving speelt een rol, ook het aanbodaan boeken, de stemming waarin je bent, de tijd die je ervoor hebt en de rust. Wie anderen, en met name kinderen, wil helpengretige, aandachtige en kritische lezers te worden, moet wetenwelke leesomgeving daarvoor het gunstigste is. Daarover gaat dit boek. Het is bestemd voor mensen die te maken hebben met het lezen van kinderen : leraren, bibliothecarissen, ouders ; voor hen die nieuwe ideeën zoeken voor hun lespraktijk, en voor hen die voor het eerst over dezematerie nadenken.
Didactics --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Orthopedagogics --- Literature --- Reading (Elementary) --- Children --- Classroom environment --- Classroom management --- Books and reading --- Leesbevordering. --- 82.085.43 --- 028 --- handleiding --- jeugdliteratuur --- kinderen --- C3 --- Over Jeugdliteratuur --- Kinderen --- Leesbevordering --- 433.7 --- Lezen --- Vertellen --- Voorlezen --- D080944.jpg --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- Kunst en cultuur --- Leesbevordering ; kinderen --- Children - Books and reading
Choose an application
In het derde en laatste deel wordt met name ingegaan op de training van de praktijk van het observeren. Bovendien wordt in een apart hoofdstuk ingegaan op het zelf ontwikkelen en trainen van een observatiesysteem. In het eerste deel wordt de lezer geïnformeerd over de theoretische achtergrond van het observeren in het algemeen en de verschillend te kiezen methoden van observatie. Bovendien worden de technische hulpmiddelen besproken. In het tweede deel worden enkele observatiesystemen als illustraties van de in het theoretisch gedeelte besproken observatiemethoden gepresenteerd.
Observation (Educational method). --- Observation (Psychology). --- Psychology --- Research. --- Observatietechnieken. --- observeren --- meetinstrumenten (psychologie) --- Educational sciences --- Qualitative methods in social research --- onderzoeksmethoden --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- kwalitatief onderzoek --- gedragsobservatie --- OBSERVATIEONDERZOEK -- 370.4 --- OBSERVATIETECHNIEKEN -- 343.901 --- OBSERVATIEONDERZOEK -- 343.901 --- OBSERVATIETECHNIEKEN -- 370.4 --- Observation (Educational method) --- Observation (Psychology) --- Behavior --- 159.92 --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Psychological research --- Knowledge, Theory of --- Classroom observation --- Teachers --- Acceptance Process --- Acceptance Processes --- Behaviors --- Process, Acceptance --- Processes, Acceptance --- Research --- Training of --- #KVHB:Observatie --- 001.891.5 --- 159.94 --- Gedragsobservatie --- Observatiemethoden --- 159.98 --- Methodiek --- Observatietechnieken --- 616.07 )* Verpleegkundige diagnose --- observatiemethoden --- waarnemingsoefeningen --- 062317.jpg --- 300.6 --- informatieverwerving --- sociologisch onderzoek --- #KVHB:Gedrag --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Psychologie --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- Pedagogiek --- 321.3 --- methodiek --- Methodologie --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Observeren --- Man --- Volwassene --- Observatie --- Sociaal leren
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|