Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Er is geen religie die de laatste decennia zo in het licht staat als de islam. Gevreesd en gehaat door sommigen, begeerd door anderen. Zij blijft fascineren en is voortdurend onderwerp van gesprek.Dit boek geeft een uitgebreid overzicht van belangrijke themas en discussies die spelen rond het islamitisch godsdienstonderwijs.Wat zijn de doelstellingen van islamitische geloofsopvoeding en van islamitisch godsdienstonderwijs, in het bijzonder in de Nederlandse en Belgische context? Hoe kunnen deze doelstellingen het beste worden gerealiseerd? Wat betekent dit voor de huidige en volgende generatie moslims en voor de westerse samenleving waarin zij wonen?De auteurs analyseren onder meer diverse knopen in het beleid, ten aanzien van godsdienstonderwijs op school, de belangen van betrokken partijen, de implicaties van afzonderlijke islamitische scholen...Kortom, deze uitgave is van belang voor iedereen die met godsdienstonderricht, levensbeschouwing, onderwijs en opvoeding van moslimjongeren te maken heeft.
Didactics of religion --- Islam --- Teaching --- Enseignement religieux islamique --- Islamic religious education --- Islamitisch godsdienstonderwijs --- Islamitisch onderwijs --- 297 (492) --- 297 <493> --- 456.8 --- Islam. Mohammedanisme--Nederland --- Islam. Mohammedanisme--België --- Vormingsgebieden (oa godsdienstonderwijs) --- Child rearing --- Religious aspects
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|