Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Er zal iets moeten veranderen waardoor leraren beter in staat zijn om te gaan met verschillen tussen leerlingen en adequaat kunnen reageren op gedragsproblemen. Het tot nu toe gehanteerde adviseren en begeleiden is klaarblijkelijk niet langer toereikend. Het gaat niet om het aanreiken van theoretische tools achteraf, maar om praktisch gereedschap dat direct kan worden toegepast. Co-teaching, waarbij een collega of deskundige als evenwaardige partner met de leraar in de klas werkt, versterkt de leraar in de klas in het vinden van praktische oplossingen. Het vergroot de handelingsvaardigheid van de leraar en voorziet deze van krachtig en doeltreffend gereedschap. Het vergroot de kennis en vaardigheden en verbetert attitudes van de leraar en rust daarmee de leraar aantoonbaar beter toe voor de onderwijsuitdagingen van vandaag en morgen.
450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Communicatie --- Lerarenopleiding --- Samenwerking --- Teamontwikkeling --- Werkplekleren --- 454.22 --- Lesgeven --- coaching --- lerarenopleiding --- werkplekleren --- Team-teaching --- Zorgverbreding --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Co-teaching --- Lerarenbegeleiding --- Passend onderwijs --- adaptief onderwijs --- onderwijsbegeleiding --- werkplekken --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Geïntegreerd onderwijs --- samenwerking. --- Samenwerking. --- Leraren --- Nederland. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- samenwerkend leren --- 454.23 --- lerarenopleidingen --- didactiek --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Het lager onderwijs kent momenteel twee cruciale uitdagingen : de toenemende diversiteit binnen de leerlingenpopulatie en de overgang tussen het lager en secundair onderwijs. Dit boek toont aan dat een belangrijk antwoord op die uitdagingen ligt in een personeelsbeleid waarin de competenties van leraren gericht ingezet en ontwikkeld worden. Daarvoor beschrijft Flexibel lesgeven acht praktijkvoorbeelden die ingaan op de vakkennis van leraren, verhoogde vormen van samenwerking of variaties in taakinvulling. De auteurs brengen ervaringen van leerlingen, leraren en directieleden in kaart en koppelen die aan de reflecties van vooraanstaande onderwijsexperten. Uit de voorbeelden destilleren de auteurs essentiële krachtlijnen en concrete aanbevelingen voor het onderwijs van morgen. Daarin staat teamleren, cocreatie, onderwijskundig leiderschap en professionele leeromgevingen centraal. Zo inspireert Flexibel lesgeven leraar, directie en beleidsverantwoordelijke om de leerkracht als cruciale onderwijstroef te blijven uitspelen.
onderwijsbeleid --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- lerarenopleiding --- School management --- lesgeven --- basisonderwijs --- diversiteit --- 472.7 --- Competenties --- Leerkracht --- Basisonderwijs --- Diversiteit --- Leraren lager onderwijs --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Team-teaching --- Personeelsbeleid --- 454.2 --- #PBIB:+110.51 --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- Teacher training --- Methodology --- Education [Elementary ] --- PXL-Education 2018 --- leraren --- lerarenberoep --- lerarenbegeleiding --- Lager onderwijs --- Teamleren --- Cocreatie --- Flexibiliteit --- Leraren --- Lerende organisatie --- Leraar --- Leiderschap --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|