Narrow your search

Library

AP (2)

DocAtlas (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KDG (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Co-teaching : krachtig gereedschap bij de begeleiding van leraren
Author:
ISBN: 9789077671634 Year: 2011 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er zal iets moeten veranderen waardoor leraren beter in staat zijn om te gaan met verschillen tussen leerlingen en adequaat kunnen reageren op gedragsproblemen. Het tot nu toe gehanteerde adviseren en begeleiden is klaarblijkelijk niet langer toereikend. Het gaat niet om het aanreiken van theoretische tools achteraf, maar om praktisch gereedschap dat direct kan worden toegepast. Co-teaching, waarbij een collega of deskundige als evenwaardige partner met de leraar in de klas werkt, versterkt de leraar in de klas in het vinden van praktische oplossingen. Het vergroot de handelingsvaardigheid van de leraar en voorziet deze van krachtig en doeltreffend gereedschap. Het vergroot de kennis en vaardigheden en verbetert attitudes van de leraar en rust daarmee de leraar aantoonbaar beter toe voor de onderwijsuitdagingen van vandaag en morgen.


Book
Flexibel lesgeven : leidraad voor het inzetten en ontwikkelen van lerarencompetenties in het lager onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789401444439 Year: 2017 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het lager onderwijs kent momenteel twee cruciale uitdagingen : de toenemende diversiteit binnen de leerlingenpopulatie en de overgang tussen het lager en secundair onderwijs. Dit boek toont aan dat een belangrijk antwoord op die uitdagingen ligt in een personeelsbeleid waarin de competenties van leraren gericht ingezet en ontwikkeld worden. Daarvoor beschrijft Flexibel lesgeven acht praktijkvoorbeelden die ingaan op de vakkennis van leraren, verhoogde vormen van samenwerking of variaties in taakinvulling. De auteurs brengen ervaringen van leerlingen, leraren en directieleden in kaart en koppelen die aan de reflecties van vooraanstaande onderwijsexperten. Uit de voorbeelden destilleren de auteurs essentiële krachtlijnen en concrete aanbevelingen voor het onderwijs van morgen. Daarin staat teamleren, cocreatie, onderwijskundig leiderschap en professionele leeromgevingen centraal. Zo inspireert Flexibel lesgeven leraar, directie en beleidsverantwoordelijke om de leerkracht als cruciale onderwijstroef te blijven uitspelen.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by