Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
'Generatie Einstein' is opgegroeid. Waren zij in de vorige edities van dit boek nog pubers, nu zijn het jongvolwassenen die massaal de arbeidsmarkt bestormen, ons middelbaar en hoger onderwijs onveilig maken, het politieke en maatschappelijke terrein gaan verkennen... en dat op hun eigen onnavolgbare wijze! Vroeger dachten we nog dat dat rare pubergedrag met al dat internet, die sociale netwerksites en dat multitasken wel over zou gaan bij volwassenheid, maar nee dus. Generatie Einstein neemt de eigenschappen die ze lieten zien in hun puberteit rustig mee de werkvloer op, het hoger onderwijs in, de politieke vloer op. En zoals zijzelf volwassen moesten worden, zo werden de middelen en de media die ze gebruikten dat ook. Vijf jaar geleden had nog niemand van Twitter gehoord en stond social networking nog in de kinderschoenen. Nu zitten onze oma's ook op Hyves en MSN. Waren jongeren al moeilijk te bereiken, nu lijkt het onmogelijk geworden. In plaats van dat ze inzien dat wij volwassenen altijd al gelijk hadden, gaan ze nog verder op het door hen ingeslagen pad: dat van de onafhankelijkheid.In dit boek laten de auteurs van 'Generatie Einstein' hun licht schijnen op de laatste ontwikkelingen rondom jongeren en jongvolwassenen. Ze bieden aanknopingspunten voor communicatie op een manier die wel werkt.www.managementboek.nl
316.346.32 --- Nederland --- communicatie --- generatie Einstein --- jongeren --- marketing --- Communicatie --- Jeugdsociologie --- jongerencultuur --- jeugdigen --- jeugdproblematiek --- jeugdpsychologie --- sociale differentiatie naar leeftijd --- Kinderen en jeugd --- Samenleving --- Sociologie --- Communicatiesociologie --- Trends --- 21e eeuw --- Jeugd --- Kind --- Trend --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Primary education --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
Tinne Geuens, 06 april 2017Dit is een poëtisch boek over een messcherp actueel thema: de vluchtelingenproblematiek. In het verhaal wordt geen aandacht gegeven aan het integreren in een nieuwe omgeving, maar wel aan alles wat daaraan voorafgaat. Al op de eerste bladzijde maken we kennis met een anoniem vluchtelingenmeisje. Ze heeft geen naam en staat op die manier misschien wel symbool voor alle vluchtelingenkinderen op onze planeet. Ook haar land (van herkomst) blijft onbekend.We weten enkel dat er een hevige oorlog woedt. Het meisje vertelt dat de stad in meer dan duizend stukken uit elkaar is gevallen. In tegenstelling tot vroeger, ruikt ze ook niet meer naar jasmijn. In een stad die helemaal aan diggelen ligt, kun je niet blijven wonen. Die korte beschrijving van de stad licht al een tipje van de sluier op over het fantastische taalgebruik dat Michael De Cock in dit boek gebruikt. Niet alleen gebruikt de auteur een zeer uitgebalanceerd palet van woorden om het verhaal te schetsen, ook zit het tempo in de tekst precies goed. Het boek gaat verder en emotioneel veel dieper dan andere prentenboeken rond dit thema.De tekeningen van Trui Chielens zorgen ervoor dat het verhaal nog veel verder in je ziel kan binnendringen. Ze vullen het boek aan waar woorden toch nog te kort schieten. De illustraties hebben niet tot doel om het boek gemakkelijker te kunnen volgen. Dat maakt het tot een boek dat vooral geschikt is voor wat oudere kinderen. Wel verduidelijken de illustraties onbewust de gevoelens van het hoofdpersonage. Geel is ook in dit boek de kleur van de hoop, terwijl zwart het afscheid en de dood symboliseert.Naast die poëtische dimensie, is het boek ook inhoudelijk erg sterk. We leren het vluchtelingenmeisje goed kennen. Ze beschrijft erg indringend de dood van haar zusje, haar akelige dromen, het definitieve afscheid van haar grootouders en de tijdelijke breuk met haar vader die hen later achterna zal reizen. Tegelijkertijd is het een heel gewoon meisje. Net als alle andere kinderen heeft ze immers ook gewoon haar knuffelberen, haar toekomstdromen (architect worden), haar favoriete spelletjes (verstoppertje) en haar fascinaties (het heelal). Ze weet dat de ruimte steeds groter wordt, oneindig is. Haar vergelijking met een reis die ze samen met haar moeder zal maken naar een andere planeet, is dan ook niet ver gezocht. Ze vertrekken echter niet met een ruimteschip, maar met een vrachtwagen van Snor. In die vrachtwagen moeten ze muisstil zijn en zich verstoppen achter het paard Knol. In haar fantasie kan het meisje met dat paard praten, het lijkt wel echt. Tijdens een diepgaand gesprek met Knol komt de werkelijkheid veel rauwer naar voren dan in de rest van het boek. Knol neemt geen blad voor de mond en de waarheid is hard. Maar zoals haar grootmoeder al aan het meisje zei: ?Als alles nog niet goed is, wil dat gewoon zeggen dat dit het einde nog niet is.? Dus daar gaat ons meisje dan, de ruimte in.06 april 2017© Pluizer http://www.pluizer.be
Dutch literature --- vluchtelingen (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- peuters (doelgroep) --- migratie --- vluchtelingen --- kinderrechten --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- fictie --- leeftijd 7+ --- Vluchtelingenkinderen --- Vluchtelingen --- Prentenboeken --- Vluchtelingenkind --- Vluchteling --- Migration. Refugees --- Didactics of social education
Choose an application
Gids voor mensen die een intergenerationele activiteit willen opzetten. De tips zijn gebaseerd op ervaringen van een twintigtal professionelen uit verschillende sectoren.
Relations entre générations --- Relations entre générations. --- Relations humaines. --- Main-d'oeuvre --- Guides, manuels, etc. --- Planification. --- generatie --- publiek --- Relations école-collectivité --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Age Leeftijd --- Relations humaines Menselijke relaties --- Projet (management) Project (management) --- Relations entre générations --- Relations entre générations. --- Main-d'œuvre --- Relations intergénérationnelles --- Sociology of minorities --- Bénévolat --- Activité socio-culturelle --- Comportement prosocial --- Projet de vie --- Relation intergénérationnelle --- Système d'aide --- generatie. --- publiek. --- Relations humaines --- Manpower planning. --- Intergenerational relations. --- Interpersonal relations. --- Planification
Choose an application
Wat betekent het om ouder te worden in een samenleving waar je niet geboren bent? Kijken migranten op dezelfde manier naar hun laatste levensfase als Belgen? En bestaat er voor autochtone ouderen ook niet zoiets als een migratie doorheen de tijd?Het Steunpunt Cultuursensitieve Zorg van het CGG Brussel heeft een bevraging gedaan bij een 60-tal ouderen met een verschillende etnisch culturele achtergrond. Via hun levensverhalen krijgt de lezer een genuanceerd beeld over de verschillende manieren waarop ouder worden beleefd wordt. De verzamelde verhalen en visies van oudere allochtonen helpen hulpverleners meer oog te hebben voor cultuurgevoeligheden in de hulpverlening zonder in stereotypen te vervallen. De bijbehorende DVD bevat de documentaire Migranten in Tijd en Ruimte waarin acht ouderen zelf aan het woord komen.
Spraakontwikkeling. --- Verstaanbaarheid. --- Spraakverstaanbaarheid --- Tests. --- Metingen. --- Kinderen. --- Test. --- gerontagogie --- Age group sociology --- culturele diversiteit --- migranten --- Sociology of minorities --- multiculturele samenleving --- bejaarden --- Psycholinguistics --- Allochtonen --- Bejaardenpsychologie --- Spraakstoornissen --- Logopedie --- Multiculturele samenleving --- Bejaarden --- Cultuurverschillen --- Etniciteit --- Leeftijd --- Identiteit --- Zelfbeeld --- Ouderenzorg --- Gerontologie --- Ouderen --- #KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Spraakverstaanbaarheid --- #KVHB:Spraakstoornissen; diagnostiek --- logopedie --- testmateriaal --- spraakverstaanbaarheid --- kinderen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Multiculturalism --- Belgium --- Older immigrants --- #SBIB:314H320 --- #SBIB:39A6 --- S20120047.jpg --- Migranten ; België --- 316.6 --- Migranten --- Ouder worden --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: ouderen: algemeen --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- 325 --- S20120052.jpg --- Allochtoon --- Ouderenpsychologie --- Autochtoon --- Spraakstoornis --- Oudere --- Cultuurverschil --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Didactics of Kindergarten --- Social welfare methods --- Flanders --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Voor kinderen die een heleboel belangrijke vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Want kant-en-klare antwoorden vind je niet altijd! In Wie ben ik? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren met ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is. Ben je een dier? Vind je het leuk om groot te worden? Ben jij hetzelfde als andere mensen? Wat ben jij je ouders schuldig? Kijk je graag in de spiegel? Kies jij wie je bent?
Philosophy --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Zelfbeeld --- Filosoferen met kinderen --- Lager onderwijs --- C3 --- filosofie --- jeugdliteratuur --- kinderen --- zelfkennis (x) --- zelfkennis --- 476.8 --- 110 --- 478.9 --- Anders zijn --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Opgroeien --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- basisonderwijs --- zingeving --- 478 --- Filosoferen-kinderen --- Groei --- Groeien --- Identiteit --- Identiteitsontwikkeling --- Ik en de anderen --- Kiezen --- Leeftijd --- Ouders --- Relatie ouder - kind --- Uiterlijk --- Zingeving --- Geloven-Denken --- Wijsbegeerte --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Orthopedagogics --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|