Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (59)

UCLL (48)

VIVES (41)

Odisee (36)

Thomas More Kempen (32)

KDG (28)

AP (25)

Hogeschool Gent (21)

Hogeschool West-Vlaanderen (17)

PXL (16)

More...

Resource type

book (58)

object (2)

image (1)


Language

Dutch (53)

Undetermined (5)

English (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2019 (1)

2018 (3)

2017 (2)

2016 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 59 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Onderwijswerk : inspiratie voor leerkrachten van groep 3-8
Authors: ---
ISBN: 9789078688532 Publisher: Z.p. De onderwijsstudio

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijswerk is een inspirerend boek om door te bladeren, te lezen en mee aan de slag te gaan. het boek staat boordevol vragen, checklists, tips en er is ruimte voor je eigen notities. Door dit boek te lezen én te gebruiken wordt het een persoonlijk naslagwerk dat elke leerkracht een positieve vibe geeft!


Book
Ontwikkeling door werkplekleren : een handreiking voor leraren
Authors: ---
ISBN: 9789006955200 Year: 2009 Publisher: Thieme/Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkervaring opdoen is nog altijd onontbeerlijk om het onderwijzen onder de knie te krijgen. Het nieuwe werkplekleren neemt dit serieus en prikkelt studenten, begeleidende leerkrachten en docenten om echt alles uit de stage te halen wat erin zit. Niet zo gek dus dat deze manier van leren steeds meer aandacht krijgt. (Bron: www.thiememeulenhoff.eu)


Book
Zo, daar sta je dan : inspiratie-doeboek voor juffen en meesters
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789079961412 Year: 2012 Publisher: Utrecht Snor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zo, daar sta je dan biedt een schat aan informatie. Het boek omvat zowel pedagogische als didactische onderwerpen.Naast serieuze informatie over bijvoorbeeld de hersenwerking bij kinderen en het creëren van een krachtige leeromgeving, heeft Zo, daar sta je dan ook een creatieve invalshoek: een quiz over 'Wat voor type leerkracht ben jij?' of een gekleurde bril om de sterke kanten van juffen én meesters te kunnen zien. Elke week is er een opdracht en een vraag voor de klas.


Book
Startende leraren in het po en vo : goede begeleiding aan het begin van de loopbaan
Author:
ISBN: 9789492525369 9492525364 Year: 2018 Publisher: 's-Gravenhage Pica Onderwijsmanagement

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met een lerarentekort in het vooruitzicht is het van belang om startende leraren een ?zachte landing? te geven. In het begin wordt werken in onderwijs namelijk als heftig, intensief en soms zelfs slopend ervaren. Schoolleiders hebben dan ook de taak te zorgen voor effectieve ondersteuning en goede begeleidingsprogramma?s, zodat startende leraren niet vroegtijdig het vak verlaten.In dit boek zijn de inzichten die in de afgelopen jaren ontwikkeld zijn, bij elkaar gebracht en vertaald naar concrete handvatten voor de inrichting van die begeleidingsprogramma?s. Daarbij staan twee perspectieven centraal.Allereerst het perspectief van de leerling. Uitgangspunt is dat het begeleiden van startende leraren niet alleen van belang is voor de starter, maar juist voor de leerling. Startende leraren die net van de opleiding afkomen zijn immers ?slechts? startbekwaam en kunnen en moeten zich nog verder ontwikkelen om leerlingen optimaal te kunnen ondersteunen.Het tweede perspectief heeft betrekking op het beroep, waarbij het uitgangspunt is dat het beroep van leraar een continuüm is. De leraar blijft zich dus ontwikkelen; het is een proces van levenslange ontwikkeling. Dat perspectief heeft grote implicaties voor leraren, schoolleiders én de leercultuur binnen scholen.Die twee perspectieven vormen een rode draad waarmee de belangen van leerlingen, startende en ervaren leraren en schoolleiders in dit boek met elkaar verbonden worden.De inzichten en inspiratie voor dit boek zijn voor een belangrijk deel afkomstig uit de activiteiten en netwerken rond het project Junior Leraar, een project waarbinnen de Hogeschool van Amsterdam en scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de regio Amsterdam de afgelopen jaren hebben samengewerkt. De vele gesprekken die in die periode met startende leraren, coaches en schoolleiders gevoerd zijn, zijn verwerkt in de verschillende hoofdstukken en in de voorbeelden die daarin opgenomen zijn.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)


Book
Betekenisvolle kennis voor en over Basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789044134568 9044134566 Year: 2016 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het eerste deel behandelt wat leerlingen in het basisonderwijs moeten leren, hoe zij dit kunnen leren, hoe leerkrachten dit leren kunnen bevorderen, en hoe leerkrachten zelf kunnen worden opgeleid. Deel twee zoekt naar richtlijnen en ijkpunten voor wat leerkrachten moeten onderwijzen, op welke manier en met welk resultaat. Dit betreft de drie kernbestanddelen van basisonderwijs: de basisvaardigheden, de kennis over de wereld waarop leerlingen zich moeten leren oriënteren, en hun persoonlijke ontwikkeling. Deel drie beschrijft hoe onderzoek op scholen kan bijdragen aan meer kennis, wat bekend is over gericht werken aan leerresultaten en over onderwijsverbetering, professionele ontwikkeling en schoolontwikkeling, en gaat nader in op de waarde van onderwijsconcepten.


Book
Timemanagement voor leerkrachten : werkdruk tackelen en muggen meppen
Author:
ISBN: 9789461181763 9461181760 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.


Book
Leren onderwijzen in een werkplekleeromgeving : een meervoudige casestudy naar kenmerken van krachtige werkplekleeromgevingen voor aanstaande leraren basisonderwijs : een wetenschappelijke proeve op het gebied van de Sociale Wetenschappen
Authors: ---
ISBN: 9789090221076 Year: 2007 Publisher: Helmond Kempellectoraat Hogeschool de Kempel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gouden regels voor een sterke school : samenwerken aan opbrengstgericht onderwijs : editie basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789065086396 Year: 2011 Publisher: Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies


Book
Effectieve leerlingbesprekingen in het basisonderwijs : werkboek met handreikingen, vuistregels en oefeningen voor interne begeleiders in het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789065086020 9065086021 Year: 2010 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Intern begeleiders verrichten uiteenlopende taken: zij coördineren de leerlingenzorg binnen de school, zij begeleiden groepsleerkrachten en dragen nieuwe ideeën en inzichten aan; zij geven individuele hulp aan leerlingen die extra zorg nodig hebben en onderhouden externe contacten. Deze begeleidingstaak staat in deze uitgave centraal. De taak wordt met name ingevuld door gesprekken die over leerlingen gevoerd worden. Dit boek bestaat uit twee delen: Deel 1 bespreekt de voorwaarden voor effectief begeleiden en geeft toelichting op de uitgangspunten voor effectieve leerlingbesprekingen (elb). Deel 2 vormt het hart van het boek. Het handelt over de systematiek van leerlingbesprekingen. Aan de hand van zeven vuistregels en zestien aanwijzingen wordt de intern begeleider ingewijd in de methodiek van leerlingbesprekingen. In eerste instantie is het boek gericht op intern begeleiders, maar het kan ook nuttig zijn voor directeuren van scholen en coördinatoren van samenwerkingsverbanden en verder voor iedere professional die zich wil bekwamen in het voeren van leerlingbesprekingen.


Book
Werken in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9055744581 Year: 2005 Publisher: Baarn HB Uitgevers

Listing 1 - 10 of 59 << page
of 6
>>
Sort by