Listing 1 - 10 of 59 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijswerk is een inspirerend boek om door te bladeren, te lezen en mee aan de slag te gaan. het boek staat boordevol vragen, checklists, tips en er is ruimte voor je eigen notities. Door dit boek te lezen én te gebruiken wordt het een persoonlijk naslagwerk dat elke leerkracht een positieve vibe geeft!
Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Welbevinden --- Leraar basisonderwijs --- Patiënt
Choose an application
Praktijkervaring opdoen is nog altijd onontbeerlijk om het onderwijzen onder de knie te krijgen. Het nieuwe werkplekleren neemt dit serieus en prikkelt studenten, begeleidende leerkrachten en docenten om echt alles uit de stage te halen wat erin zit. Niet zo gek dus dat deze manier van leren steeds meer aandacht krijgt. (Bron: www.thiememeulenhoff.eu)
Lerarenopleiding --- Stages. --- didactische werkvormen --- Didactics --- Werkplekleren --- Leraren basisonderwijs --- 472.7 --- werkplekleren --- lerarenopleiding --- leraren basisonderwijs --- 101251.jpg --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraren --- Stages --- Leraar --- Stage --- Directie --- Taalonderwijs
Choose an application
Zo, daar sta je dan biedt een schat aan informatie. Het boek omvat zowel pedagogische als didactische onderwerpen.Naast serieuze informatie over bijvoorbeeld de hersenwerking bij kinderen en het creëren van een krachtige leeromgeving, heeft Zo, daar sta je dan ook een creatieve invalshoek: een quiz over 'Wat voor type leerkracht ben jij?' of een gekleurde bril om de sterke kanten van juffen én meesters te kunnen zien. Elke week is er een opdracht en een vraag voor de klas.
454.2 --- didactiek --- onderwijsstrategieën --- klassenmanagement --- klasmanagement --- Lager onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Klassenmanagement --- Leraren basisonderwijs --- Professionalisering --- Pedagogisch klimaat --- Krachtige leeromgeving --- Leraar basisonderwijs
Choose an application
Met een lerarentekort in het vooruitzicht is het van belang om startende leraren een ?zachte landing? te geven. In het begin wordt werken in onderwijs namelijk als heftig, intensief en soms zelfs slopend ervaren. Schoolleiders hebben dan ook de taak te zorgen voor effectieve ondersteuning en goede begeleidingsprogramma?s, zodat startende leraren niet vroegtijdig het vak verlaten.In dit boek zijn de inzichten die in de afgelopen jaren ontwikkeld zijn, bij elkaar gebracht en vertaald naar concrete handvatten voor de inrichting van die begeleidingsprogramma?s. Daarbij staan twee perspectieven centraal.Allereerst het perspectief van de leerling. Uitgangspunt is dat het begeleiden van startende leraren niet alleen van belang is voor de starter, maar juist voor de leerling. Startende leraren die net van de opleiding afkomen zijn immers ?slechts? startbekwaam en kunnen en moeten zich nog verder ontwikkelen om leerlingen optimaal te kunnen ondersteunen.Het tweede perspectief heeft betrekking op het beroep, waarbij het uitgangspunt is dat het beroep van leraar een continuüm is. De leraar blijft zich dus ontwikkelen; het is een proces van levenslange ontwikkeling. Dat perspectief heeft grote implicaties voor leraren, schoolleiders én de leercultuur binnen scholen.Die twee perspectieven vormen een rode draad waarmee de belangen van leerlingen, startende en ervaren leraren en schoolleiders in dit boek met elkaar verbonden worden.De inzichten en inspiratie voor dit boek zijn voor een belangrijk deel afkomstig uit de activiteiten en netwerken rond het project Junior Leraar, een project waarbinnen de Hogeschool van Amsterdam en scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de regio Amsterdam de afgelopen jaren hebben samengewerkt. De vele gesprekken die in die periode met startende leraren, coaches en schoolleiders gevoerd zijn, zijn verwerkt in de verschillende hoofdstukken en in de voorbeelden die daarin opgenomen zijn.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Leraren --- Beginnende leraren --- Leraren basisonderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- Coaching --- Beginnende leraar --- Leraar basisonderwijs --- Leraar secundair onderwijs
Choose an application
Het eerste deel behandelt wat leerlingen in het basisonderwijs moeten leren, hoe zij dit kunnen leren, hoe leerkrachten dit leren kunnen bevorderen, en hoe leerkrachten zelf kunnen worden opgeleid. Deel twee zoekt naar richtlijnen en ijkpunten voor wat leerkrachten moeten onderwijzen, op welke manier en met welk resultaat. Dit betreft de drie kernbestanddelen van basisonderwijs: de basisvaardigheden, de kennis over de wereld waarop leerlingen zich moeten leren oriënteren, en hun persoonlijke ontwikkeling. Deel drie beschrijft hoe onderzoek op scholen kan bijdragen aan meer kennis, wat bekend is over gericht werken aan leerresultaten en over onderwijsverbetering, professionele ontwikkeling en schoolontwikkeling, en gaat nader in op de waarde van onderwijsconcepten.
leerdoelen --- School management --- didactische processen --- Didactics of primary education --- onderwijsvernieuwing --- Basisonderwijs ; didactiek --- Basisonderwijs --- Leerdoelen --- Leraren basisonderwijs --- Didactiek --- Opbrengstgericht werken --- Methodiek --- Leerprocessen --- Pedagogiek --- Onderzoek --- Leerdoel --- Leerproces --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.
tijdmanagement --- School management --- leraren --- onderwijsorganisatie --- Timemanagement --- Leraren basisonderwijs --- Leraren : stress --- 473.7 --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Tijdsbesteding --- Professionalisering --- Leraren --- Werkdruk --- Leraar --- Werklast --- Directie --- Teaching --- lerarenberoep
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- lerarenopleiding --- Leren --- Onderwijskunde --- Leraren basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Stages --- krachtige leeromgeving --- 450.7 --- Leeromgeving --- Werkplekleren --- Leraar basisonderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
458.1 --- Basisonderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolmanagement --- Schoolorganisatie --- Schoolleiders --- basisonderwijs --- Onderwijsmanagement ; basisonderwijs --- Organisatie - Management --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Leraren basisonderwijs --- Schooldirectie --- Leraar basisonderwijs --- Schoolleider
Choose an application
Intern begeleiders verrichten uiteenlopende taken: zij coördineren de leerlingenzorg binnen de school, zij begeleiden groepsleerkrachten en dragen nieuwe ideeën en inzichten aan; zij geven individuele hulp aan leerlingen die extra zorg nodig hebben en onderhouden externe contacten. Deze begeleidingstaak staat in deze uitgave centraal. De taak wordt met name ingevuld door gesprekken die over leerlingen gevoerd worden. Dit boek bestaat uit twee delen: Deel 1 bespreekt de voorwaarden voor effectief begeleiden en geeft toelichting op de uitgangspunten voor effectieve leerlingbesprekingen (elb). Deel 2 vormt het hart van het boek. Het handelt over de systematiek van leerlingbesprekingen. Aan de hand van zeven vuistregels en zestien aanwijzingen wordt de intern begeleider ingewijd in de methodiek van leerlingbesprekingen. In eerste instantie is het boek gericht op intern begeleiders, maar het kan ook nuttig zijn voor directeuren van scholen en coördinatoren van samenwerkingsverbanden en verder voor iedere professional die zich wil bekwamen in het voeren van leerlingbesprekingen.
#PBIB:+107.10 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Leerlingbegeleiding --- Interne begeleiding --- Leraren basisonderwijs --- Gesprekstechnieken --- Schoolmanagement --- Lager onderwijs --- Leerlingbespeking ; basisonderwijs --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Leraar basisonderwijs --- Gesprekstechniek
Choose an application
Didactics --- basisonderwijs --- lerarenopleiding --- lerarenbegeleiding --- Lager onderwijs --- Leraren basisonderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs
Listing 1 - 10 of 59 | << page >> |
Sort by
|