Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Psychologie --- Spiritualiteit --- 17.0 --- spirituele intelligentie --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsontwikkeling --- persoonlijkheidsleer --- kwaliteiten
Choose an application
Als (aankomend) professional kom je vaak terecht in complexe organisaties, waar veel flexibiliteit en verantwoordelijkheid voor je eigen ontwikkeling wordt gevraagd. Dat vereist een hoge mate van kennis en inzicht in je eigen kwaliteiten en de wijze waarop je deze kunt inzetten in de samenwerking met anderen. De volgende vragen spelen daarbij een belangrijke rol: • Wat zijn mijn unieke kwaliteiten? • Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de kans krijg om deze kwaliteiten in te zetten? • Hoe kan ik ze verder ontwikkelen? • Waarom verloopt de samenwerking met anderen soms zo moeizaam? • Wat is mijn rol binnen de samenwerkingsrelatie? • Hoe kan ik leren van de samenwerking met anderen? • Hoe zorg ik ervoor dat ik in mijn werk kan omgaan met veranderingen? Dit boek gaat in op professioneel samenwerken vanuit jouw kwaliteiten. Je start dichtbij jezelf: bij het onderzoeken van jouw persoonlijkheid. Aan de hand van de inzichten die je hierbij opdoet, ontwikkel je een persoonlijk ‘merk’ waaruit blijkt wie jij bent en waar je voor staat. Vervolgens krijg je handvatten aangereikt om de samenwerkingsrelatie te onderzoeken, zodat je jouw merk zo goed mogelijk kunt inzetten. Uiteindelijk kom je op die manier gezamenlijk, als groep, tot ontwikkeling.
366.47 --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- samenwerken --- zelfkennis --- hulpverlening --- professioneel samenwerken --- Teamwerk --- Social psychology --- Personnel management --- professionaliteit --- basiscompetenties
Choose an application
By playing 'The Feedback Game', you will find out how well you know yourself and the other players. How do you view others? What image do others have of you? Perhaps others see strengths in you that you didn't even know you had. 'The Feedback Game' consists of 140 cards. 70 portray human strengths (flexible, creative, reliable ...) and 70 portray human weaknesses or pitfalls (arrogant, untidy ...). By using the cards the players get a better view on their qualities and pitfalls. Moreover, they discover which qualities they want to develop. Bron : https://shop.aanstokerij.be/koopspel/257-the-feedback-game-eng.html
305 --- educatieve spellen --- didactiek --- communicatie --- kwaliteiten --- sociale psychologie --- spelmaterialen --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- Didactics of social education --- Social welfare methods --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsgesprekken --- Begeleiding --- Supervisie --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Kwaliteiten --- Persoonlijkheidsleer --- Zelfbeeld --- Talenten --- Organisatiecultuur --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Man --- Volwassene
Choose an application
'Kwaliteitenspel PLUS' is een vereenvoudigde versie van het 'Kwaliteitenspel'. Daarbij is bijvoorbeeld 'flexibel' vervangen door 'niet moeilijk doen', 'ambitieus' door 'veel willen bereiken' en 'enthousiast' door 'met plezier dingen doen'. Ruim de helft van de begrippen uit het 'Kwaliteitenspel' zijn op deze manier vervangen door eenvoudige omschrijvingen. Daardoor is het spel heel geschikt om mee te werken bij mensen met niet zo'n grote woordenschat.Door middel van het 'Kwaliteitenspel PLUS' kunt u nagaan hoe goed u uw medespelers en uzelf kent. Hoe ziet u de ander en hoe ziet de ander u? Wellicht ziet de ander kwaliteiten bij u waar u zich niet van bewust bent!Er zijn talloze toepassingen van het spel in werk en privé. Voorbeelden daarvan zijn: samenwerking in teams, het geven van feedback, bewust worden van de eigen sterke en/of minder sterke kanten, vergroten van het zelfvertrouwen, functioneringsgesprekken, loopbaanplanning en individuele begeleiding.Bron: https://www.kwaliteitenspel.nl/nl/kaartspellen/nederlandstalig/kwaliteitenspel-plus
Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidskenmerken --- Feedback --- Teamvorming --- Zelfbeeld --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- didactiek --- sociale psychologie --- communicatie --- kwaliteiten --- Nederlands als tweede taal --- 305 --- spelmateriaal --- NT2 --- Schoolbooks - Didactic material --- Kwaliteiten. --- Primary groups --- Didactics of social education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- organisatiepsychologie --- Social welfare methods --- persoonlijkheidsleer --- Games --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsgesprekken --- Begeleiding --- Supervisie --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Kwaliteiten --- Kernkwadranten --- Talentontwikkeling --- Organisatiecultuur --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie
Choose an application
Genieten van je werk of studie levert je veel op. Ben je in flow en zet je jouw persoonlijke kwaliteiten in, dan functioneer je optimaal. Als je kunt zijn wie je bent, als je je autonoom en geïnspireerd voelt, dan ontwikkel je je volledige potentieel. Je bent dan in contact met je kern en je kunt dan putten uit je psychologisch kapitaal. Dit inspirerende en praktische boek biedt 78 eenvoudig geschreven en helder opgebouwde persoonlijke- en groepsactiviteiten. Deze nodigen je uit om een krachtige professional te worden en te blijven. Het boek is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten. Werken vanuit je kern is geschikt voor de individuele professional (in spé). In het laatste hoofdstuk worden aanwijzingen gegeven voor het gebruik van het boek in onder andere beroepsopleidingen, studieloopbaanbegeleiding en coachingstrajecten. (bron: flaptekst)
Psychology --- zelfontplooiing --- coaching --- competenties --- organisatiepsychologie --- Personality development --- Leraar --- Professionalisering --- Professionele ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- Zelfvertrouwen --- Levenskunst --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Opleiding --- Ontwikkeling --- Beroepsopleiding --- Studieloopbaanbegeleiding --- Coaching --- 417 --- persoonlijkheidsleer --- kwaliteiten --- mindfulness --- professionele ontwikkeling --- Kwaliteiten --- kernk --- 159.92 --- Persoonlijke kwaliteiten --- Talenten --- Zelfontplooiing --- Bedrijfspsychologie --- Carrière Loopbaan --- Personnalité Persoonlijkheid --- zelfvertrouwen --- persoonlijkheidsleer, karakterkunde
Choose an application
Een pleidooi voor personaliseerbaar onderwijsEr moet iets drastsich veranderen in ons onderwijs, betoogt Yong Zhao in dit boek. Waarom kijken we steeds naar de tekorten van leerlingen? Waarom leggen we alle leerlingen langs dezelfde lat? En waarom moeten ze zoveel tijd en energie steken in vakken waar ze niet zo sterk in zijn?Het huidige keurslijf van de school belemmert leerlingen om hun passie te volgen en hun sterke kanten uit te diepen. Daardoor krijgen ze niet de kans om ergens echt in uit te blinken. Gevolg: we leiden op tot middelmatigheid. Is dat wat we willen? Zouden we niet juist moeten streven naar het opleiden van unieke leerlingen, die allemaal uitblinken op hun eigen manier? Elke leerling kan uitblinken, stelt Zhao. En elke leerling heeft daar van nature ook behoefte aan. Daarom pleit hij voor personaliseerbaar onderwijs: onderwijs dat leerlingen de keuze biedt om hun eigen pad te creëren op basis van hun passies en sterke kanten.Zhao onderbouwt zijn visie met krachtige voorbeelden uit de praktijk. Een inspirerend pleidooi, dat je zeker tot denken aanzet!https://shop.bazalt.nl/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=482
Educational psychology --- Teaching --- onderwijsfilosofie --- talentmanagement --- onderwijsbeleid --- differentiële opvoeding --- Personaliseerbaar onderwijs --- Talenten --- Kwaliteiten --- Didactiek --- Differentiatie --- Differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Leertraject --- Individueel aangepast curriculum
Choose an application
Welke stage of welke baan wil je eigenlijk? Dit boek helpt de student bij het beantwoorden van deze vragen, en benadert dit onderdeel van het studieloopbaanproject vanuit een marketingperspectief. In Brand You staat de student centraal: hij kijkt naar zichzelf als een product en stelt in fases een persoonlijk marketingplan op. ZO leert de student zichzelf te positioneren als een A-merk.
Applied marketing --- loopbaanontwikkeling --- imago --- marketingcommunicatie --- merken --- 005.32 --- 005.322 --- loopbaanplanning --- marketing --- zelfmananagement --- 331.108 --- Loopbaanontwikkeling --- Marketing --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- persoonlijke kwaliteiten --- Carrièremanagement --- Personeelsmanagement --- Branding --- Solliciteren --- Sollicitatie --- Financiewezen
Choose an application
Welke competenties heb ik in huis? Waar ben ik erg goed in? Welke kwaliteiten moet ik nog verder ontwikkelen om mijn functie goed uit te kunnen voeren? En welke competenties heb ik nodig als ik die nieuwe baan wil hebben? Met dit spel krijg je antwoord op al deze vragen. Op basis van de gegevens kunnen persoonlijke ontwikkelplannen gemaakt worden, maar er kunnen ook ontwikkelplannen voor de gehele groep uit voortvloeien. Competenties zijn kwaliteiten of vaardigheden die tot uiting komen in succesvol gedrag. Vrijwel alle competenties kunnen ontwikkeld worden. Die ontwikkeling begint met weten waar je nu staat, dus weten in welke mate je over bepaalde competenties beschikt, en duidelijk hebben waar je naar toe wilt, dus welke kwaliteiten je moet of wilt ontwikkelen. Dit spel helpt je daarbij. Het geeft je inzicht in je eigen kwaliteiten en in wat je zou kunnen veranderen om beter en prettiger te functioneren. Daarnaast kun je het gebruiken bij het maken van competentieprofielen voor allerlei functies en rollen, en bij het uitzetten van loopbaanmogelijkheden. Je speelt het alleen, met z'n tweeën - bijvoorbeeld met je collega, leidinggevende of coach - of met je hele team of afdeling
Vaardigheden --- Competenties --- Spelen --- Kwaliteiten --- Competentiemanagement --- Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) --- Loopbaanbegeleiding --- STAR-methodiek --- competenties --- human resources management --- 331.36 --- 304 --- Organisatieleer --- Spelmateriaal --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- S20110209.jpg --- competentieontwikkeling --- 658.37 --- Games --- Personnel management --- competentiemanagement --- Ontwikkelingsspelen --- Competentie --- Spel --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Persoonlijk ontwikkelingsplan
Choose an application
Iedere tiener met autisme is anders. De een kan goed onder woorden brengen waar hij tegenaan loopt, de ander heeft nog maar net de diagnose gekregen of wil (nog) niet weten dat hij autisme heeft. Hoe voer je met elk van hen een goed begeleidingsgesprek?Deze kaartenset biedt inspiratie om (in een een-op-eensetting) op een prettige en persoonlijke manier met jongeren tussen de tien en zestien jaar te praten over hun autisme. De veertig kaarten zijn onderverdeeld in drie categorieën:- Wat is autisme?- Omgaan met mijn autisme- Mijn kwaliteitenOp iedere kaart wordt een aspect van autisme kort toegelicht, met daarbij een of enkele vragen. Tijdens het gesprek kan de jongere in een werkboekje belangrijke bevindingen opschrijven, waardoor een soort 'handleiding over mijzelf' ontstaat.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/leer-en-ontwikkelingsstoornissen/autisme/autisme-gesprekskaarten-pica
autisme --- Autisme --- Jongeren --- Kwaliteiten --- Talenten --- Jongere --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Film --- spellen --- Games --- ASS --- autismespectrumstoornissen --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Autismespectrumstoornis --- autismespectrumstoornis (ASS) --- gesprekstherapie --- Persoonlijke ontwikkeling
Choose an application
Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel
Karakter --- #PBIB:+108.31 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- kwaliteiten --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale vaardigheden --- 417.1 --- sociaal-emotionele opvoeding --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- 417 --- Feedback --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Zelfkennis --- 159.923 --- Karakterkunde --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Communicatievaardigheden --- Sociale vaardigheden --- communicatie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 478.8 --- Persoonlijkheidsvorming --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- typologieën --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- zelfbeeld --- kwaliteit --- eigenwaarde --- kinderen --- Psychology --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- karakterkunde --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- psychologie --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pedagogisch klimaat --- Coaching --- Positief denken --- Zorgverbreding --- Talenten --- Onderwijs --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|