Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat oefeningen om de fantasie aan het werk te zetten en tot spel te komen. Oefeningen die het gebruik van stem en lichaam verbeteren, het concentratievermogen verbeteren en het samen pelen stimuleren. Voor acteurs, regisseurs, trainers, docenten en studenten binnen alle vormen van onderwijs. (flaptekst)
Acting --- toneeltechniek --- theater --- didactiek --- Educatief spelmateriaal --- Spelmateriaal
Choose an application
Kinderen, pubers en jongvolwassenen willen de wereld ontdekken en dat doen ze het liefst door te spelen. Onderwijsprofessionals kunnen nu nog beter anticiperen op deze beheofte, dankzij gamification. Game-elementen kunnen worden geïntegreerd in een rijke context met haalbare, uitdagende opdrachten. Voor het gamificeren van leersituaties dienen zich diverse opties aan: van een eenvoudig, aangepast bordspel met geïntegreerde leerinhoud tot een complete game-ervaring inclusief storytelling en differentatie. Gamification biedt docenten, studenten van lerarenopleidingen en onderwijskundig ontwikkelaars een uitgelezen kans om lessenreeksen te bedenken of te herontwerpen.
Research on teaching --- Didactic strategies --- Computer architecture. Operating systems --- games --- internet --- spellen --- onderwijsmethoden --- onderwijsonderzoek --- Spelend leren --- Computerspelen --- Gamification --- Onderwijs --- Motivatie --- Ervaringsleren --- Educatieve spelen --- Spelen --- Computerondersteund onderwijs --- Computerspel --- Educatief spelmateriaal --- Spel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Iedereen heeft wel enkele gezelschapsspellen in de kast staan. En er is veel meer uit gezelschapsspellen te halen dan je op het eerste gezicht zou denken. In deze publicatie gebruiken we bekende spellen om leerdoelen, zoals bijvoorbeeld cijferherkenning of maaltafels uit de wiskunde, te oefenen. De nadruk ligt hierbij op het automatiseren van de processen via spel.We tonen aan dat een spel een medium kan zijn om bepaalde doelen te bereiken. Het spelmateriaal kun je op verschillende manieren gebruiken. Je hebt geen honderd verschillende spellen nodig om allerhande doelen te trainen. Het is eerder tegenovergesteld, met één spel kun je honderd doelen trainen. In het praktische gedeelte van het boek, vind je spelvariaties op acht verschillende klassieke spellen.Deze spelvariaties zijn toegankelijk voor elk kind, ook voor kinderen met een specifiek leerprobleem. Leerproblemen zijn, in tegenstelling tot leerstoornissen, tijdelijk. Ze kunnen door voldoende oefening en automatiseren weggewerkt worden. We willen geen therapieën aanreiken, maar de kinderen op een leuke manier laten leren. Als kinderen moeten kiezen tussen de maaltafels op een vel papier inoefenen of via een spel, zal de meerderheid kiezen voor het tweede. Speel het eens anders dus!(https://politeia.be/nl/publicaties/224582-speel+het+eens+anders)
Physiotherapy. Alternative treatments --- ergotherapie --- Gezelschapsspelen --- Spelend leren --- Ergotherapie --- Educatieve spelen --- Spelontwikkeling --- Leerproblemen --- Rekenspelen --- Rekenproblemen --- Leerdoelen --- Didactic strategies --- Orthopedagogics --- leerproblemen --- Gezelschapsspel --- Educatief spelmateriaal --- Leerprobleem --- Rekenspel --- Rekenprobleem --- Leerdoel --- Logopedie --- Gezelschapsspellen --- Spellen --- Didactiek --- Werkvormen --- spellen --- gezelschapsspellen
Choose an application
Iedere trainer, coach of scrum master weet hoe handig het vaak is om te werken met associatiekaarten. Foto's raken de verbeelding van mensen waardoor nieuwe ideeën geboren worden en innovatie ineens dichterbij is dan het eerst leek. Associatiekaarten moeten je raken, en dat doen deze echte foto's!De associatiekaarten van Picture This! dagen uit tot nieuwe ideeën, stimuleren creativiteit en inspireren om samen te leren en te innoveren. Kortom, een onmisbare tool in leer- en ontwikkel processen als design thinking, scrum, trainingen en coachsessies.(https://coachkaarten.nl/coachkaarten/picture-this/)
Games --- spelmateriaal --- Educatieve spelen --- Coachen --- Coaching --- Brainstormen --- Teamwork --- Creativiteit --- Zelfontplooiing --- emoties --- 159.92 --- coachen --- Training --- Brainstorming --- Teambuilding --- Veranderingsmanagement --- Associëren --- Kennismakingsspelen --- Groepsdynamiek --- Kennismaken --- Sociale vaardigheden --- Diversiteit --- Fotokaarten --- educatief spelmateriaal --- coaching --- brainstormen --- creativiteit --- teamwork --- zelfontplooiing --- Kennismakingsspel --- Kennismaking --- Musiceren --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics --- Introductie --- Personnel management --- psychologie --- toegepaste filosofie --- organisatiepsychologie --- relationele vorming --- Training (sport) --- Training (vorming)
Choose an application
Blij, boos, bang of verdrietig of jaloers? Ga met dit boek aan de slag!Originele opdrachten en handige tips bij emotiesStel je voor, je woont in een huis. Bij jou wonen vijf gevoelswezens: Verdriet, Woede, Jaloezie, Angst en Vreugde. Ze lopen rond, spelen met elkaar of slapen op de vensterbank. Af en toe hebben ze aandacht nodig. Dan willen ze dat jij naar ze kijkt en luistert.Hoe voel jij je vandaag?Praat één minuut over je engste nachtmerrie, je grootste wens, je mooiste feest of je ergste heimweeNeem een oogpotlood en beschrijf je lijf met positieve woordenStart een kussengevechthttps://www.lannoo.be/nl/een-boek-vol-gevoelens-en-1-goudvis
Dutch literature --- kinderpsychologie --- emoties --- Emoties --- Kinderen --- Gesprekken --- Communicatie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Educatieve spelen --- Gevoelens --- gedrag --- Gevoelens- gedrag --- Emotie --- Kind --- Gesprek --- Educatief spelmateriaal --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- Age group sociology --- Didactics of social education --- emoties (themawoord fictie) --- sociale vaardigheden --- levenskwaliteit --- socio-emotionele ontwikkeling --- Sociology of education --- Primary education
Choose an application
Met de EE-Cahiers wil men een relevante onderwijsthematiek hapbaar en concreet beschrijven met aandacht voor een beetje theorie, maar vooral met een richting en een houvast voor het dagelijkse handelen in de praktijk. De EE-Cahiers richten zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 6- tot 12- jarigen. Dit cahier wil leerkrachten houvast geven in hun zoektocht om contractwerk steeds verder uit te bouwen. Er is aandacht voor het werken met stappenplannen, het formuleren van geschikte opdrachten, het belang van coöperatieve taken, het aansluiten bij de eindtermen en nog veel meer.
Contractwerk --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Zelfstandig werk --- Educatieve spelen --- Hoekenwerk --- contractwerk --- didactische werkvormen --- hoekenwerk --- 454.21 --- didactiek --- Vakoverschrijdend werken --- 474.21 --- contractwerk (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- educatieve spelen --- lager onderwijs --- zelfstandig werken --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Eindtermen ; basisonderwijs --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Werkvormen --- Didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Contains audio-visual material --- Zelfstandig werken --- Kleuteronderwijs --- Teaching --- Didactic strategies --- Primary education --- Didactische werkvorm --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Educatief spelmateriaal --- Natuur
Choose an application
Bij de twee spelvarianten speel je telkens met de drie dobbelstenen van dezelfde kleur. De kleur van de dobbelstenen is afhankelijk van de leeftijd van de spelers. De bedoeling van het spel is om de verschillende kenmerken op de kaartjes zo snel mogelijk te herkennen en zo je 'kijkers' optimaal te oefenen.Bron: handleiding
sorteren --- vormgeving --- leesvoorwaarden --- visuele analyse --- Kindergarten --- kleuterdidactiek --- aanvankelijk lezen --- associëren --- kleuren --- visuele discrimitatie --- vormen --- wiskunde --- 471.4 --- Nederlands --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- Aanvankelijk lezen --- Associëren --- Kleuren --- Letters --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Visuele discriminatie --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Ontluikende geletterdheid --- Wiskunde --- educatieve spelen --- Educatieve spelen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 472.12 --- Kleuteronderwijs --- Leren lezen --- Spel; opvoeding --- Waarneming --- Kleuren: kleuteronderwijs --- Letters: kleuteronderwijs --- Vormen: kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Games --- Vormen --- Ontluikend lezen --- Cognitieve opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- Vorm (fysiek) --- Kleur (kleur) --- Letter --- Educatief spelmateriaal --- Zoeken --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Zien --- Observatie
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|