Narrow your search

Library

AP (1)

DB (1)

DocAtlas (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KDG (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

More...

Resource type

book (1)

object (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2004 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Multi
Bezieling en kwaliteit in organisaties
Author:
ISBN: 9789021543260 9021535939 9021536536 Year: 2004 Publisher: Utrecht Servire

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met dit spel kunnen door middel van 128 kaarten talloze kernkwadranten en dubbelkwadranten worden samengesteld op een overzichtelijk spelbord. Elke kaart is een beschrijving van een kwaliteit/uitdaging of een valkuil/allergie, aangevuld met een synoniem en een uit het leven gegrepen typering. Met uw kernkwaliteiten geeft u uiting aan wie u bent. Voorbeelden van kernkwaliteiten zijn daadkracht, zorgzaamheid, zorgvuldigheid, ordelijkheid, ontvankelijkheid, invoelingsvermogen enzovoorts. Zoals de kwaliteit van het geluid bij een radio medebepaald wordt door de precisie waarmee deze afgestemd is op de juiste golflengte, zo wordt ook de mens inspirerender als hij afgestemd is op zijn eigen kernkwaliteiten. De theorie van de Kernkwadranten wordt beschreven in het boek Bezieling en kwaliteit in organisaties door Daniel Ofman, Servire Uitgevers Utrecht, ISBN 90-2153-593-9. Dit spel bevat 128 kaartjes en 3 spelborden (ook voor 2 soorten dubbelkwadranten). Op elk kaartje staat een begrip (bijvoorbeeld enthousiasme), een synoniem (bijvoorbeeld geestdrift) en een gezegde (bijvoorbeeld met hart en ziel) om het begrip tot leven te brengen. In de handleiding zijn verschillende spelvormen met bijbehorende spelregels te vinden. Met name wanneer mensen moeite hebben woorden te vinden voor hun kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen of allergieen kan dit spel je meer keuzemogelijkheden bieden.

Keywords

159.9 --- 417.1 --- educatieve spellen --- persoonlijkheid --- persoonlijkheidspsychologie --- psychologie --- spelmaterialen --- typologieën --- 366.4 --- 417 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- zelfkennis --- kwaliteitszorg (ler) --- persoonlijkheid (ler) --- 305 --- Relaties - spel --- 061315.jpg --- Relaties: spelen --- persoonlijkheidsleer --- persoonlijkheidsvorming --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 159.93 --- 37.03 --- Games --- kwaliteitenspel --- Spelen --- Speltherapie --- 65.012.4 --- 658.56 --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Creativiteit --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer. --- Educatieve spellen. --- Theory of knowledge --- kennismaking --- Social psychology --- zelfontplooiing --- sociale psychologie --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- organisatiecultuur --- Organization theory --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- bedrijfsleiding --- organisatiemanagement --- creativiteit --- kernkwaliteiten --- kwaliteitszorg --- organisatieleer --- organisaties --- Spelmateriaal. --- Creativiteit. --- Kwaliteit. --- Management. --- Omgangskunde. --- Organisatie. --- Persoonlijkheid. --- Projectmanagement. --- Relaties. --- Ontwikkelingsspelen --- 65.01 --- Creativiteit --- Omgangskunde --- Organisatie --- Persoonlijkheid --- Projectmanagement --- Relaties --- Didactic strategies --- Secondary education

Listing 1 - 1 of 1
Sort by