Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

VUB (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)


Resource type

book (2)

digital (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2008 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Multi
Media en ethiek
Author:
ISBN: 9789401481991 Year: 2021 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van morele basisprincipes. In dit boek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan?) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier?), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle middelen tot communicatie als dragers van informatie, zowel gedrukte media (kranten, tijdschriften, boeken, pamfletten, fotografie, enz.), gesproken media (radio, televisie, film, enz.) als nieuwe media (internet, interactieve telefonie, sociale netwerksites, enz.) en hybride media (combinaties van de gedrukte, gesproken en nieuwe media). Dit handboek is gericht op de houding van personen die dergelijke media gebruiken, niet op de media als zodanig.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by