Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lerarenopleidingen. --- Onderwijsmanagement. --- Professionalisering. --- Scholing.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Sociology of education --- Lerarenopleidingen --- Nederland --- Lerarenopleidingen. --- Nederland.
Choose an application
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren in het voortgezet onderwijs kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:- de gastheer;- de presentator;- de didacticus;- de pedagoog; - de afsluiter;- de coach.Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -vaardigheden en overtuigingen die beginnende leraren bezitten. Ze beschrijft met de nieuwe, overzichtelijke leerlijn van de leraar ook helder hoe leraren zich ontwikkelen en wat ervaren leraren kennen en kunnen.Uitgebreid staat Slooter stil bij de zesde rol: de leraar als coach. Als leraren in staat zijn samen met leerlingen te reflecteren op hun leerproces, komt het ultieme doel in zicht: de zelfregulatie van leerlingen, waarbij ze het eigen leren sturen.De zes rollen van de leraar is een volledig boek, dat behalve de leerlijn van de leraar ook concrete gedragsindicatoren en reflectietools bevat. Dit maakt het onmisbaar voor iedere leraar - zowel studerend, beginnend als ervaren.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Lerarenopleidingen. --- Onderwijskunde. --- Pedagogie. --- lesgeven --- onderwijskunde --- leraarschap --- Onderwijskunde --- Pedagogie --- Lerarenopleidingen --- #PBIB:+110.61 --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- Lesgeven --- Leraren ; opleiding --- Leraren --- Secundair onderwijs --- Leraren secundair onderwijs --- Beroepsprofielen --- Didactiek --- Leraar --- Leraar secundair onderwijs --- Beroepsprofiel --- Directie --- Didactics --- Leraren ; vaardigheden. --- Intervisie.
Choose an application
De vanzelfsprekendheid waarmee leraar-zijn en leraar-worden vandaag gevat worden in competentieprofielen en beroepsstandaarden, is zeer merkwaardig. In dit boek vertrekt de auteur van de vaststelling dat deze ogenschijnlijk eenduidige dingen intussen zo vertrouwd zijn dat we ons de (onderwijs)wereld niet meer zonder kunnen voorstellen. Op zoek naar een verklaring voor de aantrekkingskracht die van onderwijsstandaarden lijkt uit te gaan, treedt Carlijne Ceulemans in de voetsporen van het Vlaamse beroepsprofiel en de basiscompetenties van de leraar. Ze brengt in kaart wat er precies gebeurt wanneer deze een rol beginnen te spelen en aan belang winnen. Ze laat zien hoe vragen die velen van ons bezighouden – die naar de goede leraar, de goede lerarenopleiding en goed onderwijs – en waarover gesproken en gediscussieerd kan worden, daarbij verglijden naar een ‘gegeven’, waarover we niet veel meer kunnen zeggen dan dat het er nu eenmaal is en we er dus wel rekening mee moeten houden. Door de werking van het beroepsprofiel te reconstrueren en de mechanismen die het stabiliteit verlenen bloot te leggen, biedt dit boek een aanzet om onze geroutineerde manier van omgaan met onderwijsstandaarden te herbekijken.
Lerarenopleiding --- onderwijskunde --- Beroepsprofiel --- Competenties --- 450.7 --- Leraren ; opleidingen --- Onderwijsresearch --- leraren --- basiscompetenties --- beroepsprofiel --- Onderwijskunde --- Teachers --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Beroepsprofielen --- Basiscompetenties --- Lerarenopleidingen
Choose an application
teachers colleges [buildings] --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactics --- Lerarenopleiding --- Nederland --- Vlaanderen --- Nederland. --- Vlaanderen. --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactiek --- lerarenopleidingen --- Didactiek ; hoger onderwijs --- Onderwijs ; Nederland --- Onderwijs ; Vlaanderen
Choose an application
'Doen we het goed? Bespiegelingen van lerarenopleiders' neemt de lezer mee in de wereld van de lerarenopleiders. Het boek laat kennismaken met acht bevlogen lerarenopleiders die met passie en verantwoordelijkheidsgevoel het beste onderwijs willen bieden dat zij kunnen. Gedrevenheid is echter geen garantie voor kwaliteit en dus vragen deze opleiders zich af of zij het goed en het goede doen.Acht lerarenopleiders reflecteerden, aan de hand van een concrete les of onderwijssituatie, op hun eigen praktijk en zochten naar theorie die daarbij past. Het boek weerspiegelt een eerlijke en voortdurende zoektocht van onderwijsprofessionals naar impact op aanstaande leraren en, in het verlengde daarvan, leerlingen.'Doen we het goed? Bespiegelingen van lerarenopleiders' is door en voor lerarenopleiders geschreven. Maar ook aanstaande leraren, werkplekbegeleiders, schoolopleiders, directies, bestuurders, onderwijsonderzoekers en alle andere betrokkenen zijn van harte uitgenodigd om mee te lezen.Met bijdragen van Bruno Oldeboom, Claudia Tempels, Els Franken, Erik Meij, Etto Planting, Henk la Roi, Joop de Vries & Roland BruijnMet voorwoord van prof. dr. Fred Korthagen, emeritus-hoogleraar in de didactiek van het opleiden van leraren(https://gompel-svacina.eu/product/doen-we-het-goed-bespiegelingen-van-lerarenopleiders/)
Teacher training --- Leraren ; opleidingen --- PXL-Education 2019 --- lerarenopleiding --- lerarenberoep --- lerarenbegeleiding --- Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiders --- leraren --- Lerarenopleider --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lerarenopleidingen --- Beroepsprofielen
Choose an application
Beroepen --- Enseignement --- Enseignement supérieur et universitaire --- Hoger en universitair onderwijs --- Onderwijs --- Professions --- #A9710A --- lerarenopleidingen --- 489.1 --- 489.12 --- Hoger onderwijs : studiegids . Vlaanderen --- Lerarenopleiding --- hoger onderwijs - studiegidsen, studievoorlichting --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- beroepskunde --- beroepskunde. --- Beroepskunde.
Choose an application
Veel basisscholen en lerarenopleidingen hebben de ambitie een onderwijspraktijk te ontwikkelen die voor alle betrokkenen interessant, motiverend, uitdagend en betekenisvol is. Dit streven vraagt om een proces waarin de behoeften van leerlingen, leraren, studenten en opleiders serieus worden genomen. Als belanghebbenden participeren zij in de vormgeving van de beoogde praktijk. Het op systematische wijze realiseren van een gezamenlijke ambitie wordt collectief leren of collectief kennis creëren genoemd. Collectief kennis creëren is een vitaal proces waarin aan de individuele behoeften van betrokkenen aan relatie, competentie en autonomie tegemoet wordt gekomen. Tegelijk wordt ook voorzien in de collectieve behoeften aan cohesie, coherentie en coöperatie. Deze publicatie biedt een theoretisch model voor collectieve leerprocessen en gaat in op de vormgeving ervan. Zij laat aan de hand van casuïstiek zien hoe collectief leren in een basisschool en een opleiding gestalte krijgt en biedt er een samenhangende methodiek voor. (Bron: covertekst)
Onderwijsleerprocessen --- 473 --- Lerarenopleiding --- Leerprocessen --- Basisonderwijs --- Kennismanagement --- leerprocessen --- basisonderwijs --- lerarenopleiding --- competenties --- 104317.jpg --- Basisonderwijs ; didactiek --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Lerarenopleidingen --- 450.8 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsleerprocessen. --- Learning --- Collaboration --- Onderwijsstrategieën ; basisonderwijs --- Onderwijspraktijk
Choose an application
Hoe kunnen studenten tijdens hun stage optimaal begeleid worden? Deze vraag staat centraal in Stagebegeleiding. Bij de beantwoording dient het APS-Paboconcept als basis voor theorie en praktijk. Stagebegeleiding werkt verschillende opvattingen over 'optimaal begeleiden' uit en verduidelijkt de samenhang tussen de begeleidingsvormen vakbegeleiding, directe algemene begeleiding, (groeps) supervisie en intervisie. Speciale aandacht wordt besteed aan een voor Nederland nieuwe vorm van stagebegeleiding: coöperatief begeleiden. In het laatste hoofdstuk wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden getoond hoe de theorie er in de praktijk van de stagebegeleiding concreet uitziet.
stagebegeleiding --- mentoren --- supervisie --- onderwijzersopleiding --- leraren --- lerarenopleidingen --- basisonderwijs --- stages --- onderwijs --- 450.7 --- 489.59 --- Lerarenopleiding --- Reflectie --- Stagebegeleiding --- lerarenopleiding: stagebegeleiding --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- lerarenopleiding --- Didactic strategies
Choose an application
In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor een discussie over de beroepsidentiteit van de leraar in een kennissamenleving. De functie von leraar heeft in de vorige eeuw kenmerken aangenomen van het industriële organisatieconcept in het onderwijs. Hierdoor heeft de functie van leraar sterke ambachtelijke en routinematige kenmerken gekregen die niet meer adequaat zijn voor het leren in de kennissamenleving. Het beroep is dringend aan vernieuwing toe. (Bron: covertekst)
Leraren. --- Lerarenbegeleiding. --- Onderwijs --- Nederland. --- onderwijsvernieuwing --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Kennismaatschappij --- 750 Onderwijspersoneel --- leraren --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 450.7 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- 120531.jpg --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|